Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Ez a történet elég friss, de szép lassan kezd viccessé is válni, úgyhogy ideje leírnom...

Történt a hét elején, egészen pontosan hétfőn, hogy szükségem lett volna egy közepesen nagy összegre (akkorára amekkorát bankkártyával már nem tudok felvenni) és emiatt bementem a számlavezető bankom (Raiffeisen) egyik fiókjába (XI. kerület Bocskai út). Kitöltöttem egy készpénzfelvételi papírt, megvártam míg sorrakerülök, majd beadtam az ablakon a megbízást és a személyi igazolványomat.

Legnagyobb meglepetésemre a pénztárosnő közölte velem, hogy nem tudja teljesíteni a megbízást, mert az aláírásom nem egyezik azzal, ami neki a képernyőn feljött, mint tárolt aláírásminta. Megkért, hogy írjak alá még egyet - ezt meg is tettem - de újra fejcsóválva közölte, hogy nem tudja kiadni a számlámról a pénzt. Szó szót követett - nem fogadta el sem az irataimat, sem a bankkártyámat, mint bizonyítékot arra, hogy én én vagyok és a számla az én tulajdonom, úgyhogy végülis kisebb hangerőemelkedés és kiabálás után pénz nélkül távoztam a bankfiókból (sajnos erősen ketyegett a parkolóóra a sarkon - ha gyalog vagyok, akkor biztosan a fiókvezetőnél próbálkozom tovább).

Az eset után felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt tanácsolták, hogy menjek be a számlavezető bankomba (Budapest másik felén természetsen) és adjak le egy új aláírásmintát a hasonló esetek elkerülése érdekében. Az első dolgom azonban nem ez volt, hanem írtam egy e-mailt a bank honlapján található e-mail címre, amit továbbítottak a panaszkezelő részlegnek, és másnap felhívott egy úriember, aki közölte, hogy sajnos bankbiztonsági okoból csak ezt tehette a kolléganője és menjek be adjak le új aláírásmintát, ha ennyit változott az évek során az aláírásom.

Szerda délután a Moszkva tér környékén volt egy megbeszélésem egy másik bankban, és utána volt még egy kis időm beugrani a Széna téri Raiffeisen fiókba (és a változatosság kedvéért sikerült a Bimbó utcán nem fizetős parkolóhelyet találni, úgyhogy volt időm ügyeket intézni). Az ügyintéző nagyon kedves volt és elszörnyedve hallgatta végig a fenti történetet, majd segített új kartont kitölteni és elém tette, hogy írjam alá a megfelelő helyen. Ez meg is történt, majd mivel az eset felkeltette a kiváncsiságát behívta a számítógépén a korábbi tárolt aláírásomat. Hogy is mondjam, nem kell grafológusnak lenni ahhoz, hogy az ember felismerje, hogy a kettő nagyon hasonló egymáshoz. Kértem, hogy mutassa meg mégegyszer. És akkor megértettem.

Történt néhány hónapja, hogy Ági megszüntette az egyetem alatt használt számláját egy másik banknál és úgy döntöttünk, hogy konszolidáljuk a pénzügyeinket egy közös bankszámlára. Ezt úgy oldottuk meg, hogy kapott az én számlámhoz egy társkártyát és teljes rendelkezői jogokat is. Ez utóbbihoz felvett a bank tőle is egy aláírásmintát.

Mit gondoltok, melyik aláírás jelent meg a számlához a képernyőn? Igen, Ágié. Az enyém csak egy Page Down gomb lenyomása után jött elő. Ági aláírása valóban nem hasonlít az enyémre (nemrég voltunk együtt grafológusnál, de ez egy másik történet).

Logikusan összerakosgatva a történet kockáit a következőre gyanakszom: a pénztáros előtt Ági aláírása jelent meg a képernyőn, nem az enyém. Vagy nem vette észre, hogy tartozik a számlához másik aláírásminta is (lehet, hogy ez nem túl gyakori a Raiffeisen-nél?), vagy rossz napja volt és nem akarta észrevenni, vagy a szoftver eleve nem is tud egynél többet megjeleníteni a pénztárosnak. Bármelyik eset is történt, egyértelmű, hogy ők hibáztak, méghozzá nagyot.

A fentieket le is írtam újra egy e-mailben, és újra fel is hívott a panaszkezelő úriember, de nem tudott semmi biztatót mondani a kölcsönös "kellemes ünnepeket" elbúcsúzáson túl. Gondoltam megér annyit nekik egy ügyfél megtartása, hogy egy egyszeri visszautasíhatatlan kamatú betétlekötési lehetőséget felajánljanak, vagy valami egyéb banki terméket kedvezményesen a figyelmembe ajánljanak, de úgy tűnik még nem tart itt a magyar bankszakma.

Mindenesetre remélem a történet segít másokon, ha hasonló helyzetbe kerülnének - mindig kérjék meg a pénztárost, hogy nézze meg van-e másik aláírásminta a számlához rögzíve és vesse össze azzal is. Megspórolhatnak maguknak egy nagyon kellemetlen helyzetet (nem tudom mit gondolhattak rólam a fiókban várakozó emberek amikor kissé magas hangon üvöltöztem a pénztárossal, de igazából egyre kevésbé érdekel:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hulyeseggek.blog.hu/api/trackback/id/tr813229435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása